Rowico AB är ett aktiebolag som verkar inom "Partihandel med möbler, mattor och belysningsartiklar" och som grundades år 1971. Företaget har sitt huvudkontor i Halmstad. Under år 2025 omsatte företaget 303 606 Tkr kronor. Under år 2025 omsatte företaget 303 606 Tkr; en liten skillnad på 16 699 Tkr jämfört med föregående år. Detta indikerar att företagets position på marknaden är relativt stabil. Företagets vinstmarginal låg på 5% och årets resultat blev 15 142 Tkr. Under 2025 skedde ingen större förändring vad gäller företagets vinstmarginal. Rowico AB har under året haft en personalstyrka bestående av 47 medarbetare. År 2025 ökade antal anställda med 4%. Den genomsnittliga åldern i styrelsen är 51 år.
Årsredovisningar med AI-analys
Här kan du ladda ner årsredovisningar kostnadsfritt med en AI-baserad analys. Använd verktyget och få en sammanfattning av den senaste inkomna årsredovisningen för
företaget.
Firman tecknas av styrelsen Firman tecknas var för sig av Hammargren, Carl Fredrik Hammargren, Hans Roland Mikael Hammargren, Jessica Carolina
Varumärken
ROWICO
Registreringsnummer:
401117
Ansökningsdatum:
2008-10-07
Registreringsdatum:
2009-01-23
Reg. utgång:
2029-01-23
Typ:
Ordmärke
Scandinavian Living
Registreringsnummer:
521538
Ansökningsdatum:
2014-07-01
Registreringsdatum:
2014-10-10
Reg. utgång:
2034-10-10
Typ:
Ordmärke
Timeless Italian by Rowico
Registreringsnummer:
521789
Ansökningsdatum:
2014-10-09
Registreringsdatum:
2014-10-24
Reg. utgång:
2024-10-24
Typ:
Ordmärke
Absolut Vintage by Rowico
Registreringsnummer:
521790
Ansökningsdatum:
2014-10-09
Registreringsdatum:
2014-10-24
Reg. utgång:
2024-10-24
Typ:
Ordmärke
Källa: Patent- och registreringsverket
Bakgrundskontroll
Vill du undvika osäkerhet och minimera riskerna i dina affärsrelationer?
Kolla om Rowico AB eller företagets befattningshavare förekommer i svenska domstolar!
Med våra bakgrundskontroller får du direkt insyn i om företag eller dess nyckelpersoner förekommer i domstolshandlingar. Våra tjänster
ger dig omedelbara svar och ökar din trygghet och förtroende när du ska ta beslut om nya samarbeten.